بهزاد نبوی، از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و رئیس کمیته ۹ نفره جبهه اصلاحات دوشنبه یکم خرداد گفت:

کار انتخاب لیست ۱۵ نفر عضو حقیقی دوره جدید جبهه اصلاحات به پایان رسیده و اعضای آن مشخص شدند و به‌زودی اسامی اعلام خواهد شد.

نبوی درباره ترکیب جدید جبهه اصلاحات گفت:

ترکیب جبهه تغییرات محسوسی نداشته اما تعدادی عوض شدند و سعی شده از چهره‌های جوان هم در این ترکیب استفاده شود.

بهزاد نبوی در حالی این سخنان را بیان می‌کند که اسفندماه گذشته گفته بود ‌به دلیل مشکلات جسمی و همچنین بالا بودن سن دیگر امکان حضور در جبهه اصلاحات را ندارد. این دومین بار بود که او از این سمت استعفا می‌داد.

به‌نظر می‌رسد که با نزدیک شدن انتخابات دوازدهمین دوره مجلس در اسفندماه سال جاری اصلاح‌طلبان به تکاپو افتاده‌اند تا بار دیگر وارد رقابت‌های انتخاباتی جمهوری اسلامی شوند. با این حال حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات همچنان مورد مناقشه طیف‌های مختلف این جبهه است.

روزنامه «آرمان» دوشنبه یکم خرداد در گزارشی نوشت:

طیف وسیعی از اصلاح‌طلبان قصد دارند بار دیگر در انتخاباتی که گویا قرار است متفاوت‌تر از گذشته و با حضور سلایق مختلف برگزار شود، حضور محسوسی داشته باشند تا حتی اگر طیفی از اصلاح‌طلبان پای صندوق رأی نیایند، باز هم بتوانند نمایندگانی به بهارستان بفرستند.

کمال‌الدین پیرمؤذن، عضو جبهه اصلاحات و نماینده اصلاح‌طلب دوره نهم مجلس شورای اسلامی به این روزنامه گفت:

باتوجه به چهار ضلعی که رهبر معظم برای انتخابات ترسیم کرده‌اند و جلساتی که مورد چگونگی حضور در انتخابات با نهاد‌ها و چهره‌های سیاسی برگزار کردیم، امیدواریم تا بتوانیم در یک فضای رقابتی بار دیگر شاهد حضور جریان اصلاحات در مجلس شورای اسلامی باشیم و همچنان با تکیه بر خواسته‌های اصلاح‌طلبانه کشور را وارد ریل رشد، تولید و … کنیم.

با این حال به‌گزارش روزنامه «آرمان»، برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب که به‌طور عمده در «حزب اتحاد ملت» حضور دارند تمایلی برای ادامه همکاری با جبهه اصلاحات را ندارند و «تصمیم گرفته‌اند که از هم اکنون از ادامه مسیر صرف نظر کنند». پیرمؤذن افزود:

طبق هماهنگی‌های صورت گرفته تعداد زیادی از چهره‌های شاخص جریان اصلاح‌طلبی با کاهش سقف مطالبات خود قرار است از لیستی که در ائتلاف با جریان معتدل اصول‌گرا، طیف نزدیک به علی لاریجانی (رئیس پیشین مجلس)، تهیه خواهد شد از نامزد‌ها حمایت کنند. اکثریت اصلاح‌طلبان خواهان حضور در انتخابات و پیروزی بر اقلیتی هستند که نه‌تنها اعتقادی به جمهوریت نظام ندارند بلکه بانی وضعیت اخیر کشور هم محسوب می‌شوند.

او هدف اصلاح‌طلبان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را کسب حداقل ۱۷۰ کرسی مجلس عنوان کرد.

به‌گفته این چهره اصلاح‌طلب «بزرگان اصلاحات کف مطالبات خودشان را کاهش داده‌اند و برنامه‌ریزی‌ها گام به گام تا اسفندماه در جریان خواهد بود».

«جبهه اصلاحات ایران» در اسفندماه سال ۱۳۹۹ و پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ با شرکت ۳۱ حزب به‌شکل رسمی اعلام موجودیت کرد. این جبهه قرار است در روزهای باقی‌مانده بهار سال جاری مجمع عمومی خود را برگزار و اعضای جدید هیئت رئیسه را انتخاب کند.

شنبه گذشته، ۳۰ اردیبهشت، کمال‌الدین پیرمؤذن در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران و نهادهای امنیتی، اسامی ۱۵ عضو حقیقی جبهه اصلاحات ایران را که به‌تازگی انتخاب شدند به این شرح اعلام کرد: بهزاد نبوی، فخرالسادات محتشمی‌پور، محسن امین‌زاده، محمدرضا جلایی‌پور، عماد بهاور، بدرالسادات مفیدی، سیدحسن رسولی، معروف صمدی، اسماعیل گرامی مقدم، فاطمه سعیدی، محسن هاشمی، غلامرضا ظریفیان، محمد مقدم، آذر منصوری و محسن آرمین.

پیرمؤذن در پاسخ به این پرسشِ خبرگزاری فارس که چه کسانی گزینه ریاست جبهه اصلاحات ایران هستند، گفت:

به نظر بنده اگر آقای نبوی بپذیرد، گزینه اول است، به غیر از نبوی آقایان آرمین، هاشمی، رسولی و حتی خانم منصوری شانس ریاست دارند.