سه شنبه ۱۶ خرداد، دیوار کارخانه در حال ساخت «روکش لاستیک راور» در استان کرمان فرو ریخت. دو تن از کارگران زیر آوار ماندند. یکی از کارگران در دم جان باخت و کارگر دیگر از زیر آوار بیرون کشیده شد. ایلنا به نقل از «یک منبع کارگری» نوشت کارگر مصدوم دچار شکستگی شده و به بیمارستان منتقل شده است.

سه‌شنبه یک کارگر شاغل در عسلویه که با اتومبیل راهی محل کار خود بود در محور گناوه به دشتستان دچار سانحه رانندگی شد.

موسی مهدیان فرمانده پلیس راه گناوه در توضیح حادثه گفته است:

«در بررسی‌های به عمل آمده از صحنه تصادف مشخص شد خودرو تیبا به دلیل خستگی و خواب الودگی به حفاظ پل برخورد کرده و واژگون شده است. پس از واژگونی خودرو متاسفانه راننده در آتش سوخت و فوت کرد.»

به گفته‌ی فرمانده پلیس راه گناباد، کارگر قربانی ۲۹ سال داشت و اهل آبادان بود. کارگران شاغل در عسلویه اغلب از مناطق دیگر کشور برای کار به عسلویه می‌روند و دوری راه و ناامن بودن جاده‌ها یکی از مشکلات آن هاست.

شبکه حقوق بشری هه‌نگاو از مرگ یک کودک کار در اثر انفجار در محل کارش خبر داده است. بنا بر این گزارش، سروش عبدالله‌زاده، ۱۰ ساله و اهل سقز، دوشنبه ۱۵ خرداد در اثر انفجار گاز در محل کارش به شدت مصدوم شد. او پس از انتقال به بیمارستان در اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

مدیر کل وزارت کار می‌گوید ۷۵ درصد حوادث کار از نبود ایمنی کار ناشی می‌شود. سازمان پزشکی قانونی ایران اخیرا شمار کارگرانی که در سال ۱۴۰۱ در حوادث کاری کشته شدند را ۱۹۰۰ تن اعلام کرد. بر پایه این آمار، روزانه بیش از پنج کارگر جان خود را در اثر حوادث کار از دست می‌دهند.