به گزارش سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه، ابوالقاسم صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی، چهارشنبه صبح ۱۷ خرداد حکم داود رضوی، کارگر بازنشسته زندانی را به او اعلام کرد.

بنا بر این گزارش، داود رضوی بدون هماهنگی با وکیل صبح چهارشنبه احضار شد و به او حکم پنج سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و فعالیت در گروه‌های سیاسی و احزاب را اعلام کردند.

اتهام این عضو هیأت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» بود. مصداق اتهام داودی عضویت در سندیکا، تجمع در برابر مجلس و شهرداری در راستای تحقق مطالبات کارگران و نیز حق مسکن، شرکت در اجلاس سازمان جهانی کار و ارتباط با دیگر اعضای سندیکا همچون حسن سعیدی و رضا شهابی و نیز دیدار با دو معلم سندیکالیست فرانسوی تعیین شده است.

درباره پرونده‌سازی امنیتی مربوط به دو سندیکالیست فرانسوی در اینجا بیشتر بخوانید.

Ad placeholder

داوود رضوی آخرین بار روز ۵ مهر ماه ۱۴۰۱ بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او را پس از نزدیک به سه ماه حبس در ۲۰۹ و ۲۴۰ اوین به زندان تهران بزرگ و سپس در ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ به بند ۶ زندان اوین منتقل کردند. رضوی  «به دلیل شرایط دوران بازجویی و انفرادی‌های طولانی» به سختی بیمار شد اما انتقال تحقیرآمیز او به بیمارستان با دست و پای بسته در اوایل فروردین باعث شد که او علی‌رغم وضعیت نامناسب جسمی کتباً خواهان بازگشت به زندان شود.

داوود رضوی در تمام  سال‌های اخیر به اتهام‌های واهی «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «ایجاد اخلال در نظم و آرامش عمومی از طریق حضور در تجمعات غیرقانونی» مورد پیگرد، دستگیری و آزار قرار گرفته است.

در آبان سال ۱۳۹۰ رضوی به همراه ابراهیم مددی در شعبه ۶ بازپرسی اوین محاکمه و با صدور حکم برائت آزاد شد.

در ۸ اردیبهشت سال ۱۳۹۴ دستگیر شد و در بند ۲۰۹ اوین زندانی شد. بیش از دو هفته در سلول انفرادی نگه داشته و بعد به بند عمومی منتقل شد. پایان اردیبهشت با قید وثیقه از زندان آزاد شد.

خرداد ۱۳۹۴ ­که قصد داشت به دعوت پنج سندیکای فرانسوی به پاریس سفر کند ممنوع الخروج شد. روز ۲۸ بهمن همان سال  به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «ایجاد اخلال در نظم و آرامش عمومی از طریق حضور در تجمعات غیرقانونی» به پنج سال حبس محکوم شد. سال ۱۳۹۷ دادگاه تجدیدنظر حکم حبس رضوی را برای پنج سال به حالت تعلیق درآورد.

Ad placeholder

اردیبهشت ۱۴۰۱ ماموران وزارت اطلاعات چند بار به قصد دستگیری او به خانه‌اش هجوم بردند و با شکستن درب وارد خانه شدند. وسایل شخصی او و خانواده اش را همراه بردند اما موفق به بازداشت او نشدند.