بنا به اطلاع دو منبع آگاه که با زمانه گفت‌وگو کردند، روز شنبه ۲۴ تیرماه، نوشین (نازنین) مرتضوی، دختر نوجوان ۱۷ ساله اهل قائمیه (چنارشاهیان) به دست عموی‌‌اش کشته شد.

هنوز علت این قتل مشخص نیست، اما منابع آگاه می‌گوید اختلافاتی که بین پدر و عموی این دختر نوجوان وجود داشته باعث شده تا عموی‌اش او را با «خفه کردن» به قتل برساند.

منابع زمانه گفته‌اند ابتدا خبر قتل نوشین مرتضوی با عنوان بریدن سر خبررسانی شد و بعدا گفتند که خفه شده است. این موضوع تا حد زیادی با یافته‌های پلیس در منزل متهم، یعنی عموی نوشین مرتضوی همخوانی دارد.

یک منبع آگاه می‌گوید:

صبح شنبه نوشین به منزل عموی‌اش رفت و بعد از آن کسی از او اطلاع نداشت، گُم شد… برای همین خانواده‌اش اعلام مفقودی کردند. وقتی ماموران به خانه عموی نوشین رفته بودند روی ماشین‌اش خون دیدند و همین باعث شد که دستگیرش کنند. بعدا به قتل هم اعتراف کرده.

این منابع آگاه و نزدیک به نوشین مرتضوی، در ادامه می‌گوید:

عموی نوشین آن روز به مادرش زنگ زده بود و گفت نوشین بیاید یک سری برگه مدارک زمین و این‌ها را ببرد. وقتی نوشین رفت تا چند ساعت خبری از او نبود. خاله نوشین رفته بود به منزل عموی نوشین، ولی گفته بود نوشین اینجا نیست و خیلی راحت تعارف کرده بود بفرمایید چایی. از ۹ صبح تا ۱۱ شب کسی خبری نداشت از نوشین. پلیس وقتی بازداشتش کرد اعتراف می‌کند که اول او را خفه کرده، بعد صورتش را له کرده تا شناسایی نشود.

بنا به اطلاع منابع آگاه زمانه، عموی نوشین مرتضوی ۴۱ ساله و کادر ارتش است. زمانه جزئیات بیشتر از هویت متهم را تا پیش از صدور حکم منتشر نمی‌کند.

به گفته این منبع عموی نوشین مرتضوی بعد از قتل، جنازه او را به یکی از روستاهای اطراف شهر قائمیه برده و دفن کرده بود.

در حال حاضر جنازه به پزشکی قانونی منتقل شده است.

نوشین مرتضوی در میان دوستان‌اش به «نازنین» شناخته می‌شود و تنها یک برادر بزرگ‌تر از خودش دارد.

منبع آگاه زمانه می‌گوید: «نوشین آرزو داشت دکتر شود…»

در هفته‌های گذشته مجددا زن‌کُشی در ایران به دلایل مختلفی افزایش یافته است.