به گزارش رسانه‌های حکومتی کره شمالی، کمیسیون نظامی مرکزی حزب کارگران، حزب حاکم این کشور، در نشستی در پیونگ یانگ، در مورد اقدامات نظامی مهم برای استقرار یگان‌ها در خط مقدم و برنامه‌ریزی آینده برای رزمایش‌های جدید تصمیم گرفت. کیم جونگ اون، حاکم کره شمالی این تصمیم‌ها را امضا کرد.

بنا به این گزارش‌ها کیم وضعیت شبه‌جزیره و اطراف آن را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که «تدارک جنگی ارتش مردمی را به‌شکل تهاجمی افزایش دهد». هدف خنثی کردن همه اشکال حملات دشمن در صورت وقوع جنگ عنوان شده است.

او همچنین از ارتش خواسته است تا رزمایش‌هایی را با جدیدترین تسلیحات و تجهیزات کشور انجام دهد تا نیروهای خود را برای نبرد آماده نگه دارد.

کیم جونگ اون در چند روزی اخیر از کارخانه‌های اسلحه‌سازی در کشور بازدید کرده و وعده ظرفیت تولید سلاح بیشتر و ارتقا و تقویت آمادگی نظامی برای جنگ را داده بود.

خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) بدون اشاره به جزئیات گزارش داده است که پاک سو ایل، رئیس ستاد کل ارتش «برکنار شد». او حدود هفت ماه در این سمت قرار داشت.

ژنرال ری یونگ گیل، که پیش از این وزیر دفاع کشور بود، جایگزین پاک سو ایل شده است. ژنرال ری پیش از این نیز رئیس ستاد ارتش بود اما در سال ۲۰۱۶ از این سمت برکنار شد و این شایعه را دامن زد که او اعدام شده است.

در نشست پیونگ یانگ همچنین درباره تدارک برگزاری رژه نظامی بزرگ به‌مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق کره شمالی در ۹ سپتامبر بحث و گفت‌وگو شد.

اقدامات جدید حکومت کره شمالی در حالی انجام می‌شود که ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی همکاری‌های دفاعی خود را تشدید کرده و مانورهای نظامی مشترکی را در ماه‌های اخیر برگزار کرده‌اند. این دو کشور قرار است بار دیگر از ۲۱ تا ۲۴ اوت رزمایش مشترکی برگزار کنند و کره شمالی آن را تهدیدی برای امنیت خود دانسته است.

روابط بین کره شمالی و کره جنوبی نیز دوباره در سطح پایینی قرار گرفته است: پس از یک سری آزمایش‌های موشکی بی‌سابقه در سال گذشته، کره شمالی امسال نیز موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را آزمایش کرد.

ایالات متحده کره شمالی را متهم کرده است که در جنگ اوکراین به روسیه تسلیحاتی از جمله گلوله‌های توپخانه، راکت و موشک داده است. روسیه و کره شمالی این ادعاها را رد کرده‌اند. کیم جونگ اون قصد دارد توسعه تسلیحاتی از جمله توسعه سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را گسترش دهد.