رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران خواهان برخورد با اعضای تیم موی‌تای زنان ایران شده‌اند. اعضای این تیم بدون حجاب در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند حاضر شدند. تسنیم، یکی از چند بازوی رسانه‌ای سپاه پاسداران در یک گزارش با تیتر «کسی هنجارشکنی ورزشکاران موی‌تای را گردن نمی‌گیرد» از مسئولان وزرت ورزش و جوانان خواست «به عنوان متولی ورزش کشور در این خصوص پیگیری لازم را انجام داده و مشخص کنند که تیم چگونه اعزام شده است».

فارس، دیگر ارگان خبری وابسته به سپاه پاسداران هم در گفت‌وگو با یوسف بهتری، رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی نوشت: «آنچه که در ازبکستان رخ داده است، زیبنده نام ایران نیست».

چند تن از اعضای تیم موی‌تای زنان ایران در مسابقات آسیایی تاشکند بدون حجاب (روسری) در مراسم رژه افتتاحیه شرکت کردند.

یوسف بهتری ادعا کرده است که این تیم «ربطی به فدارسیون ورزش‌های رزمی ندارد» و این فدراسیون برای اعزام آن‌ها «مجوز اعزام برون مرزی» نگرفته است.

او یک گروه از فعالان رشته‌های رزمی را که ادعا کرده است «سبک دارند، اعلام استقلال کرده‌اند و خودمختار هستند» مسئول تیم اعزام شده به تاشکند دانسته و از وزارت ورزش و جوانان خواسته است «تکلیف را روشن کند».

در ایران انجمن موی‌تای از سال ۱۴۰۰ از فدارسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی اعلام استقلال کرده است اما فدراسیون ورزش‌های رزمی این استقلال را به رسمیت نمی‌شناسد.

حالا با انتشار تصاویر بدون حجاب زنان عضو تیم ملی موی‌تای در مسابقات تاشکند، فدراسیون ورزش‌های رسمی خواهان انحلال انجمن موی‌تای و برخورد با ورزشکاران شده است.

از پاییز ۱۴۰۱ که اعتراض‌ها به قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی در سراسر ایران شکل گرفت، چند تن از زنان ورزشکار در همبستگی با مبارزه زنان علیه ستم و حجاب تحمیلی بدون روسری و پوشش تحمیل شده از سوی حکومت در مسابقات بین‌المللی حاضر شدند و برخی از آنان نیز ایران را برای همیشه ترک کردند.