یک منبع آگاه به زمانه خبر داد که یکشنبه پنجم شهریور تعداد زیادی نیروی امنیتی زن و مرد به منزل پدری حنانه کیا یورش برده و وحید کیا، پدر او، هلیا کیان، خواهر و معصومه آذری مادر و امیر کیا، نامزد او را بازداشت کردند.

به‌گفته این منبع آگاه از زمان بازداشت چهار عضو خانواده حنانه کیا کسی اطلاعی از آن‌ها ندارند.

حنانه کیا، یکی از جان‌باخته‌های اعتراض‌ها به مرگ مهسا (ژینا) امینی است که مأموران امنیتی جمهوری اسلامی در نوشهر ۳۰ شهریورماه سال گذشته در حالی که حنانه از دندان‌پزشکی قصد بازگشت به خانه را داشت با شلیک گلوله به پهلویش او را کشتند.

حنانه کیا ۲۳ سال سن داشت و حدود سه ماه پیش از کشته شدنش نامزد کرده بود.

روز یکشنبه پنجم شهریور اداره اطلاعات مهاباد نیز شهروز حسین‌‌پوری، برادر آزاد حسین‌‌پوری از کشته‌شدگان جنبش سراسری ۱۴۰۱ را احضار کرد. بنا بر گزارش‌های منتشرشده در کولبرنیوز و سایت سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، مأموران اداره اطلاعات مهاباد از شهروز حسین‌‌پوری خواسته‌اند تا «از انجام هرگونه فعالیت و حضور بر مزار برادر جان‌باخته‌ خود خودداری کند» و پس از چند ساعت بازجویی و اعلام رسمی ممنوع‌الخروجی خانواده حسین‌پوری، او را آزاد کرده‌اند.

هه‌نگاو افزوده است که شهروز حسین‌پوری تهدید شده که در صورت مشارکت هریک از اعضای خانواده او در مراسم بزرگداشت جان‌باختگان اعتراضات و یا فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، توسط نیروهای حکومتی حذف فیزیکی خواهند شد.

آزاد حسین‌پور در جریان اعتراضات ۲۶ آبان‌ماه سال گذشته در مهاباد بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شد.

پیش از این در روز پنج‌شنبه ۲۲ تیرماه نیز اداره اطلاعات مهاباد شهروز حسین‌‌پوری و چهار نفر دیگر از اعضای خانواده او را احضار و بازجویی کرده بودند.

هم‌زمان با نزدیک شدن به ۲۵ شهریور، نخستین سالگرد کشته شدن ژینا (مهسا) امینی به دست گشت ارشاد جمهوری اسلامی و آغاز اعتراض‌های سراسری، فشارها بر خانواده‌های دادخواه کشته‌شدگان از جانب نیروهای امنیتی و نظام قضائی جمهوری اسلامی افزایش یافته و شماری از آن‌ها در روزهای گذشته بازداشت شده‌اند.

از جمله افراد بازداشت‌شده می‌توان به این نام‌ها اشاره کرد: ماشاالله کرمی، پدر محمدمهدی کرمی یکی از معترضان اعدام‌شده، مهسا یزدانی، مادر محمدجواد زاهدی از کشته‌شدگان اعتراض‌های سال گذشته در ساری، فرامرز آبیل (براهویی)، نوجوان ۱۵ساله و برادر اسماعیل آبیل (براهویی) از کشته‌شدگان جمعه خونین زاهدان، کوروش وزیری و نسرین علیزاده همسر و خواهر شیرین علیزاده که در اعتراضات ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ سلمان‌شهر کشته شد، مهسا بصیر توانا، خواهر مهران بصیر توانا که در اعتراضات سال گذشته فومن کشته شد و شرمین حبیبی، همسر فریدون محمودی، یکی دیگر از کشته‌شدگان اعتراض‌های ۱۴۰۱ در شهر سقز.