سانا، خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از یک منبع آگاه نظامی از حمله هوایی اسرائیل به مواضع نظامی سوریه در اطراف دیرالزور، واقع در شرق این کشور خبر داد.

این حمله اسرائیل به خاک سوریه در ساعت ۲۳ و ۵۰ دقیقه دوشنبه ۱۰ مهر / ۲ اکتبر به وقت محلی  انجام شد.

سانا به نقل از یک منبع نظامی نوشت: «دشمن اسرائیلی به برخی از پایگاه‌های نیروهای مسلح ما در حومه دیرالزور حمله هوایی کرد که این تجاوز منجر به زخمی شدن دو سرباز و خسارت‌های مادی شد.»

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا هم اعلام کرد در حمله‌ای که هواپیماهای جنگی ناشناس انجام دادند سه انفجار در نزدیکی مواضع گروه‌های مسلح مورد حمایت ایران در دیرالزور در نزدیکی مرز سوریه و عراق رخ داده است.

این نهاد غیردولتی با اشاره به این‌که پهپادها در اوایل ماه سپتامبر به اهدافی در این منطقه حمله کرده بودند، گفت: «شبه‌نظامیان ایرانی در نزدیکی مواضع مورد هدف، مستقر هستند؛ جایی که افراد این گروه‌ها از طریق مسیرهای غیرقانونی از عراق به سوریه و بالعکس رفت‌وآمد می‌کنند».

دیده‌بان حقوق بشر سوریه افزود هدف حملات مکانی بود که بنا به گزارش‌ها سلاح در آن نگهداری می‌شد.

اسرائیل سال‌هاست که حملات غیررسمی علیه اهداف مرتبط با ایران در سوریه انجام می‌دهد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز ارتش اسرائیل درباره حمله اخیر هیچ اظهارنظری ارائه نکرده است.

حمله شب گذشته اسرائیل به دیرالزور چند روز پس از آن انجام شد که ارتش این کشور اعلام کرد دو سازه نظامی سوریه را در بلندی‌های جولان منهدم کرده‌ است. ارتش اسرائیل گفت تانک‌های این کشور به محلی در خاک سوریه از خط مرزی بین بلندی‌های جولان اشغالی در غرب و مناطق تحت کنترل سوریه در شرق حمله کردند.

ارتش اسرائیل همچنین ۱۳ سپتامبر گذشته به حومه طرطوس در غرب سوریه حمله کرد و دو سرباز سوری را کشت و شش سرباز دیگر را زخمی کرد.