سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه ۱۹ اکتبر/ ۲۷ مهر گفت که آنها سه موشک و چندین پهپاد را سرنگون کردند که حوثی‌های یمن «احتمالاً» به سمت اسرائیل شلیک کرده بودند. او همچنین گفت که در جریان حملات به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه، یک پیمانکار به دلیل حمله قلبی جانش را از دست داده است.

پس از نشست خبری پنتاگون، جو بایدن که تازه از اسرائیل بازگشته است، در یک پیام تلویزیونی از دفترش به مردم آمریکا گفت که پیروزی متحدان آمریکا در جنگ اسرائیل و اوکراین حیاتی است و کابینه او برای پشتیبانی از این جنگ‌ها نیاز به بودجه بیشتری دارد.

بایدن بیش ۱۰۰ میلیارد دلار برای جنگ‌های اوکراین و اسرائیل بودجه می‌خواهد

رئیس‌جمهوری آمریکا، جو بایدن، شامگاه ۱۹ اکتبر و پس بازگشتش از اسرائیل، در پیام ویدئویی خطاب به مردم اعلام کرد برای جنگ‌های اسرائیل و اوکراین، نیاز به بودجه بیشتری دارد. او دو جنگ اسرائیل و اوکراین را برای امنیت ملی آمریکا حیاتی خواند:

حماس و پوتین تهدیدهای مختلفی را نمایندگی می‌کنند، اما آنها در این مشترک هستند: هر دو می‌خواهند یک دموکراسی همسایه را از بین ببرند.

بایدن در بسته سیاسی‌ای‌اش برای دریافت بودجه بیشتر، دو بار به ایران اشاره کرد. او گفت روسیه و پوتین از پهپادهای ایران و کره شمالی در جنگ اوکراین استفاده می‌کنند. و همچنین گفت دشمنان آمریکا، ناظر به واکنش‌های آمریکا در دو جنگ اوکراین و اسرائیل هستند:

ما می‌دانیم که متحدان ما، و شاید مهم‌تر از همه، دشمنان و رقبای ما، ناظر هستند. آنها در حال تماشای واکنش ما در اوکراین نیز هستند. و اگر ما کنار برویم و به پوتین اجازه دهیم استقلال اوکراین را محو کند، متجاوزان احتمالی در سراسر جهان جرأت خواهند یافت تا همین کار را انجام دهند. خطر درگیری و هرج و مرج می‌تواند در سایر نقاط جهان گسترش یابد: در منطقه هند و اقیانوس آرام، در خاورمیانه، به‌طور ویژه در خاورمیانه. ایران از روسیه در اوکراین حمایت می‌کند. و از حماس و دیگر گروه‌های تروریستی در منطقه حمایت می‌کند. و باید اضافه کنم که ما همچنان آنها را پاسخگو نگه خواهیم داشت.

بایدن قرار است درخواست میلیاردها دلار کمک نظامی برای هر دو کشور را جمعه ۲۰ اکتبر به کنگره آمریکا بفرستد و می‌خواهد بودجه برای جنگ اوکراین، جنگ اسرائیل و امنیت مرزی آمریکا را با هم اقدام کند. روزنامه هیل نوشت که این بسته ظاهرا ۱۰۰ میلیارد دلار است. آسوشیتدپرس بودجه درخواستی را حدود ۱۰۵ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت ۶۰ میلیارد دلار آن در این ترکیب، برای پشتیبانی آمریکا از اوکراین در جنگ با روسیه است.

پنتاگون: سه موشک و چند پهپاد از یمن به سمت اسرائیل را سرنگون کردیم

سرتیپ پت رایدر، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد یک ناو جنگی آمریکا مستقر در شمال دریای سرخ، سه موشک کروز و چندین پهپاد را که روز ۱۹ اکتبر از یمن شلیک شده بودند، سرنگون کرده است. رایدر گفت که این موشک‌ها و پهپادها به‌طور بالقوه به سمت اسرائیل شلیک شده بودند:

نمی‌توانیم به‌طور قطع بگوییم که این موشک‌ها و پهپادها چه را هدف قرار می‌دادند، اما این موشک‌ها از یمن به سمت شمال در امتداد دریای سرخ و احتمالاً به سمت اهدافی در اسرائیل پرتاب شدند.

رایدر این حملات را به حوثی‌های یمن نسبت داد و در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد دخالت احتمالی ایران در حملات ۱۹ اکتبر از یمن گفت که «آنها به ارزیابی ماهیت این حملات ادامه می‌دهند و در حال حاضر چیز بیشتری برای گفتن ندارند». او افزود:

درگذشته شاهد این بودیم که شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران این نوع کارها را انجام می‌دادند «اما در حال حاضر هیچ‌چیز خاصی برای ارائه ندارم».

ناو جنگی‌ای که موشک‌ها و پهپادهای حوثی‌های یمن را سرنگون کرده است، «یواس‌اس کارنی» نام دارد و در شمال دریای سرخ مستقر است. سخنگوی پنتاگون گفت در این عملیات هیچ تلفاتی به نیروهای ایالات متحده و یا غیر نظامیان وارد نشده است.

سخنگوی پنتاگون در این نشست خبری همچنین از تلفات مربوط به حمله پهپادهای شبه‌نظامیان طرفدار ایران به پایگاه التنف و پایگاه هوایی عین الاسد متعلق به ائتلاف بین‌المللی، به ترتیب در سوریه و عراق گزارش داد.

او این این حملات را «حمله‌های پهپادی علیه تأسیسات ایالات متحده در عراق و سوریه» خواند و گفت در نتیجه حمله ۱۸ اکتبر به عین‌الاسد، یک پیمانکار غیر نظامی آمریکایی در حالی که برای پناه گرفتن در پایگاه عجله داشته است، دچار حمله قلبی شده است. یک خبرنگار پرسید که آیا پیمانکاری که در اثر حمله قلبی جانش را از دست، داده شهروند آمریکاست؟ که سخنگوی پنتاگون گفت باید در این مورد بعد گزارش دهد.

رایدر مستقیم نامی از ایران نیاورد و گفت که تحلیلگران نظامی در تلاش‌اند تا مشخص کنند چه کسی حملات هواپیماهای بدون سرنشین را به پایگاه‌های آمریکا و متحدان در عراق و سوریه انجام داده است. او گفت شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در گذشته حملات پهپادی و موشکی مشابهی انجام داده‌اند.

پنتاگون: نشانه‌ای از درگیری ایران در حمله هفتم اکتبر حماس نداریم

رایدر در پاسخ به سوال «آیا ایران مستقیماً با حمله حماس در هفت اکتبر مرتبط است؟» گفت:

نه. در این مرحله اطلاعاتی که ما در اختیار داریم، ارتباط مستقیمی با حملات حماس در هفت اکتبر نشان نمی‌دهد.

رایدر گفت که درگیری در نوار غزه می‌تواند به یک جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه تبدیل شود و بر توان بازدارندگی ناوهای آمریکا برای جلوگیری از گسترده‌تر شدن جنگ در منطقه تأکید کرد و گفت پاسخ دفاعی ما جوابی بود «برای هرگونه تهدید مشابه در منطقه» و ما توانایی «دفاع از منافع گسترده‌تر خود در منطقه و جلوگیری از تشدید تنش‌های منطقه‌ای را داریم».

از زمان آغاز حمله هفت اکتبر حماس علیه اسرائیل، جو بایدن ریاست جمهوری آمریکا، دو ناو هواپیمابر این کشور را به شرق دریای مدیترانه و به نزدیکی اسرائیل فرستاد. وزارت دفاع آمریکا گفت که نقش این ناوها، بازدارندگی درگیری دیگر کشورها و نیروها در جنگ اسراییل و غزه است.