آرمیتا گراوند، دانش‌آموز ۱۷ ساله‌ای که در مترو تهران «بیهوش» شده بود و به کُما رفته بود، صبح شنبه ۶ آبان، بعد از ۲۸ روز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان فجر جان‌باخت.

یک‌ منبع آگاه به زمانه اطلاع داد که پزشک‌های بیمارستان فجر، ساعت حدود ۸ صبح به والدین آرمیتا خبر دادند که او فوت کرده است.

به گفته این منبع در روزهای گذشته پزشک‌ها درباره وضعیت آرمیتا گراوند قطع امید کرده بودند:

ما در بیمارستان وقتی آرمیتا را دیدم بدنش کمی وَرم کرده بود. دکترها گفتند همه چیز دست خداست.

به گفته یک منبع آگاه مراسم تشییع جنازه آرمیتا گراوند قرار است فردا در بهشت زهرا انجام شود. پیش از این گفته شده بود قرار است پیکر آرمیتا گراوند به روستای «سرطرهان» در کوهدشت واقع در استان لرستان منتقل و آنجا به خاک سپرده شود اما تصمیم عوض شده است.

ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در حالی که آرمیتا گراوند را «دانش‌آموز‌ تهرانی» معرفی کرده، خبر درگذشت این دانش‌آموز را تایید کرده و نوشته «معالجات گسترده پزشکی به ثمر ننشسته» است.

پیش‌تر منابعی به زمانه اطلاع داده بودند آرمیتا گراوند صبح روز یک‌شنبه ۹ مهر در حالی که با دو نفر دیگر از دوستانش بدون مقنعه در مترو میدان شهدا تهران به مدرسه می‌رفت، با «ماموران بر سر حجاب درگیر شده و او را هُل دادند» که در نتیجه آن «سر آرمیتا به یک میله آهنی برخورد کرد».

به گفته منابع آگاه زمانه خانواده آرمیتا گراوند از مصاحبه با رسانه‌ها منع شده بودند و در طی ۲۸ روز گذشته آنها فقط اجازه داشتند با خبرگزاری رسمی‌دولت، یعنی ایرنا مصاحبه کنند.

مقام‌های جمهوری اسلامی و رسانه‌های حکومتی تلاش کردند «بیهوش» شدن آرمیتا گراوند را ناشی از «افت فشار» معرفی کنند.

با این وجود تاکنون از انتشار تصاویر دوربین‌های مداربسته داخل واگن قطار به این دلیل که واگن قطار فاقد دوربین بوده، خودداری کردند.

در تصاویر دوربین‌های مداربسته مترو که خبرگزاری ایرنا در چندین نوبت منتشر کرد، آرمیتا گراوند حدود ساعت ۷ بدوت مقنعه، تنها چند ثانیه بعد از اینکه وارد واگن قطار می‌شود، به زمین می‌افتد.

در عکسی که روزهای گذشته از آرمیتا گراوند در مترو شهدا منتشر شد، کادر درمان در حال انجام عملیات احیا (CPR) بودند.

پیش‌تر یک منبع آگاه به زمانه اطلاع داده بود که «افت فشار آرمیتا گراوند به دلیل خون‌ریزی داخل جمجمه» صورت گرفته است.

در زیر تصویرهایی از آرمیتا را می‌بینید: