در آخرین گزارش‌هایی که درباره‌ی بازداشتی‌های هفتم آبان به دست «زمانه» رسیده است، ۱۴ نفر از ۲۱ زن بازداشتی روز ۱۶ آبان به دادگاه انقلاب اعزام شده‌اند و برای دو نفر از آن‌ها پس از محاکمه در شعبه هفت، احکام تعلیقی صادر شده، اما برای یکی از این دو نفر که قرار بود آزاد شود، یک پرونده کیفری نیز تشکیل شده است.

محاکمه ۱۲ نفر از بازداشتی‌ها در شعبه ۲۶ صورت گرفته که برای آن‌ها حکم تعزیری صادر شده و برای آزادی موقت آن‌ها قرار وثیقه تعیین شده است.

نسرین ستوده نیز ابلاغیه‌ای دریافت کرده و علاوه بر پرونده‌ای که در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب بابت اتهامات سیاسی برای او تشکیل شده، یک پرونده هم در مجتمع قضایی ارشاد در شعبه ۱۰۹۷ برای او گشوده شده که در حال حاضر اطلاعی از مفاد آن در دست نیست.

از بازداشتی‌های زن مراسم خاکسپاری، همچنان هفت نفر بلاتکلیف هستند:

همچنین ۱۷ مرد بازداشت‌شده نیز بلاتکلیف در زندان‌های اوین و تهران بزرگ به سر می‌برند و با اتهاماتی مشابه زنان مواجه‌اند.

پیکر آرمیتا گراوند هفتم آبان‌ماه تحت کنترل شدید نیروهای امنیتی به خاک سپرده شد. مراسم خاکسپاری او نیز در ادامه‌ی ۲۸ روزی که در بیمارستان فجر نیرو هوایی تهران در کما بود، با کنترل و سرکوب شدید نیروهای امنیتی، و تلاش خبرگزاری‌های وابسته به حکومت برای صحنه‌سازی همراه شد.

علی‌رغم تمام تلاش‌های حکومت برای جلوگیری از شکل‌گیری و سرکوب هرگونه اعتراض در طی مراسم خاکسپاری، برخی شهروندان و کنش‌گران در قطعه ۹۹ بهشت زهرای تهران حضوری اعتراضی داشتند.

Ad placeholder