دانشجویان دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، در حمایت از اعتصاب و تحریم کردن کلاس‌ از سوی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، امروز چهارشنبه ۳۰ آبان دست به اعتصاب زدند و در کلاس درس حاضر نشدند.

دانشجویان دانشکده‌های مختلف دانشگاه شهید بهشتی دوشنبه طی بیانیه‌ای که به دست زمانه رسیده بود، اعلام کردند در اعتراض به یورش نیروهای حراست فیزیکی به سر کلاس و ضبط کارت دانشجویی دخترانی که مقنعه به سر نداشتند، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در کلاس درس حاضر نخواهند شد و کلاس‌ها را تحریم می‌کنند.

چهاشنبه دانشجویان دانشکده روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی کلاس را تحریم کردند و دانشجویان دست به تحصن زدند.

کانال دانشجویان متحد نوشته تحصن دانشجویان ساعت بیست دقیقه به ۱۰ شروع شد و در پاسخ به مدیر اجرایی دانشگاه که گفته در اعتراض به برخورد حراست نامه نوشته، تأکید کردند که تا آخر هفته در کلاس‌های درس شرکت نخواهند کرد.

بر اساس خبری که کانال دانشجویان متحد منتشر کرده است، تحریم کلاس‌ها محدود به روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نخواهد ماند و دانشجویان تصمیم گرفته‌اند تا آخر هفته جاری به اعتراض ادامه دهند.

دوشنبه ۲۹ آبان نیروهای حراست فیزیکی دانشگاه شهید بهشتی به داخل کلاس‌های درس دانشکده روان‌شناسی، در حالی استاد مشغول تدریس بود یورش بردند و کارت دانشجویان دختری را که حجاب اجباری به سر نداشتند، ضبط کردند.

این اقدام تنها به دانشکده روان‌شناسی محدود نماند و نیروهای حراست فیزیکی این دانشگاه به کلاس‌های درس دانشکده‌ ادبیات و علوم انسانی نیز یورش بردند.

کانال دانشجویان متحد گزارش داده بود که در دانشکده ادبیات، نیروهای حراست فیزیکی استاد کلاس را به‌دلیل اینکه برخی دانشجویان کلاس آنها حجاب‌ نداشتند، استادان را از کلاس درس بیرون کشیده و مورد بازخواست قرار دادند.

سخت‌گیری‌های حراست دانشگاه نسبت به دانشجویان دختر در این دانشگاه، مسبوق به سابقه است. پیش‌تر دانشجویان دختر در زمان انتخاب واحد در «سامانه گلستان‌»، حساب کاربری‌شان از دسترس خارج شده و کمیته انضباطی آنها را مجبور به دادن تعهد در ازای انتخاب واحد کرده بود.

دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در بیانیه‌ای که اعلام تحریم کلاس‌ها را کرده بودند، نوشتند:

از آنجا که سکوت و انفعال ما می‌تواند این اعمال غیرقانونی را به یک رویه تبدیل کند، از تمام هم‌دانشکده‌ای‌های خود و دانشجویان سایر دانشکده‌ها درخواست داریم در اعتراض به این اقدامات و جلوگیری از تکرار حرمت‌شکنی از فضای دانشگاه، از شرکت در کلاس‌های سه‌شنبه و چهارشنبه‌ی این هفته پرهیز و کلاس‌های درس را تحریم کنند.