جمعی از دانشجویانی که طی یک ساله گذشته با احکام سنگین کمیته انضباطی، علی‌الخصوص تعلیق از تحصیل مواجهه شدند، طی بیانیه‌ای در آستانه شانزدهم آذر، روز دانشجو، نسبت به صدور احکام «ظالمانه محرومیت از تحصیل» اعتراض کردند.

آنها در بیانیه خود یادآور شده‌اند علاوه بر تعلیق و محرومیت دانشجویان از تحصیل، اساتیدی که صرفا از جنبش دانشجویی حمایت کرده و از حقوق اساسی دانشجویان دفاع کرده‌اند نیز با احکام «ناروای اخراج، تعلیق یا عدم تمدید قرارداد» مواجهه شده‌اند.

دانشجویان تعلیقی در بخشی از بیانیه خود نوشته‌اند:

این اما نخستین بار نیست که حاکمیت به منظور ارعاب و سرکوب پیشانی دانشگاه را هدف گرفته است. حکمرانی جمهوری اسلامی که مشروعیت خود را بر مبنای خودکامگی تعریف کرده و به نیروهای قهری دلخوش کرده، همواره دانشگاه را که پایگاه پرسشگری و پس‌زننده سرسپردگی در برابر وضع موجود بوده است، به چشم تهدید نگریسته و هم‌اکنون با دور کردن دانشجویان از خانواده دوم‌‌شان بیش از پیش پایش را بر گلوی دانشجویان فشار می‌دهد.

جمعی از دانشجویان تعلیقی در بیانیه خود ضمن اعتراض نسبت به پایمال شدن حقوق اساسی‌ خود به‌عنوان شهروند و دانشجو، هشدار دادند که «حاکمیت با اعمال سرکوب افسارگسیخته و همه‌جانبه‌ برای خاموش کردن هرگونه تلاش برای ایجاد تغییر و سلب امکان کنش‌گری دانشجویان به عنوان قشری پیشرو، حال و آینده ایران را به ورطه‌ نابودی خواهد کشاند.»

این دانشجویان در پایان بیانیه‌شان مطالبات خود به عنوان صریح حقوق شهروند مطرح کردند:

  • حق تحصیل در دانشگاه
  • حق تشکیل اجتماعات مسالمت‌آمیز
  • حق آزادی اندیشه و بیان
  • حق انتقاد و مطالبه‌گری
  • حق برخورداری از دادرسی عادلانه
  • حق برخورداری از خوابگاه
  • حق حفظ حریم خصوصی

دانشجویان تعلیق شده از تحصیل در پایان بیانیه خود تاکید کردند به منظور اعتراض و نمایاندن تصویری از آینده که در صورت ادامه وضع موجود محقق خواهد شد، روز چهارشنبه پانزدهم آذر را «اعتصاب سراسری دانشجویان اعلام» می‌کنند و از دانشجویان خواسته‌اند از شرکت در کلاس‌های در خودداری کنند.

در همین راستا دانشجویان بنا دارند با استفاده از هشتگ «از تعلیق بگو» روایت‌های خود در رابطه با تعلیق از تحصیل را به اشتراک بگذارند.