از صیاد درویشی، برادر فرجاد درویشی که اوایل آبان سال جاری به‌دست ماموران اطلاعات سپاه در یکی از خیابان‌های ارومیه بازداشت شده است، تاکنون هیچ اطلاعی در دست نیست.

شبکه حقوق بشر کردستان گزارش داده که پس از بازداشت صیاد درویشی، خانواده او بارها به نهادهای امنیتی و دادگاه ارومیه مراجعه کرده‌اند، اما تاکنون هیچ پاسخی درباره سرنوشت و محل نگهداری او به آنها داده نشده است.

شبکه حقوق بشر کردستان همچنین گزارش داده که نهادهای امنیتی خانواده دادخواه صیاد دوریشی را برای عدم اطلاع‌رسانی و مصاحبه با رسانه درباره وضعیت فرزندشان تهدید کرده‌اند.

بر اساس این گزارش چند روز پس از بازداشت این شهروند ماموران سازمان اطلاعات سپاه طی تماسی کوتاه تلفنی با خانواده او گفته بودند که فرزندشان در یکی از بازداشتگاه‌های این نهاد در ارومیه به سر می‌برد و پس از پایان دوران بازجویی، او را به محاکم قضایی تحویل خواهند داد.

صیاد درویشی از زمان بازداشت از حق دسترسی به وکیل، ملاقات و تماس با خانواده محروم مانده است.

صیاد درویشی قبل از بازداشت بارها به‌صورت تلفنی از سوی ماموران سازمان اطلاعات سپاه تهدید شده بود. نهادهای امنیتی همچنین در تاریخ ۲۹ شهریور سال جاری با حضور گسترده در روستای «بالو» از توابع ارومیه از برگزاری اولین سالگرد جان‌باختن فرجاد درویشی ممانعت کردند.

فرجاد درویشی، شهروند کُرد ۲۳ ساله اهل روستای «بالو» در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات مردمی در شهرک ولیعصر این شهر با تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شد.