قرار امنیتی «حاج احمد متوسلیان» در راستای طرحی که «سالم‌سازی» سواحل جزیره هرمز نام گرفته است، اقدام به دستگیری ۹۰ نفر، تذکر به ۳۸۰ زن «بی‌حجاب»، توقیف ۲۰ فقره قلیان و پلمب‌کردن چهار واحد صنفی کرد.

جزیره هرمز در خلیج فارس واقع است و از بخش‌های استان هرمزگان به حساب می‌آید. طبیعت بکر این جزیره در دهه اخیر هزاران نفر، به‌ویژه جوانان را به عنوان گردشگر جذب کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، حجت‌الله سالاری، دبیر قرارگاه امنیتی حاج احمد متوسلیان هرمز از اجرای طرح «سالم‌سازی سواحل و امنیت محلات هرمز» با حضور «گشت‌های رضویون» خبر داد.

به گفته سالاری، این طرح «با بهره گیری از توان گشت رضویون متشکل از سپاه، بسیج، پاسگاه انتطامی و پاسگاه دریابانی و با حضور نماینده دستگاه قضایی طی چندین مرحله» اجرا شد.

دبیر قرارگاه امنیتی «حاج احمد متوسلیان» هرمز بیان کرد: «در این طرح بیش از ۹۰ نفر دستگیر و تعداد۲۰ عدد قلیان و ۱۵دستگاه موتور در خصوص بی حجابی توقیف شدند.»

Ad placeholder

سالاری همچنین افزود که «به حدود۳۸۰ نفر از خانم‌های بی‌حجاب تذکر لسانی داده شد و چهار باب واحد صنفی و یک باب واحد مسکونی پلمپ شد.» او ادامه داد: «در این راستا چندین پرونده قضایی تشکیل و برای سیر مراحل قانونی و قضایی به دادسرا ارسال شد.»

قرارگاه امنیتی «حاج احمد متوسلیان» هرمز که معمولاً در همکاری با سپاه «سید الشهدا» و پاسگاه فراجا در هرمز فعالیت می‌کند، سابقه اجرای طرح‌های امنیتی مشابهی را داشته است.

در اسفند سال گذشته، خبرگزاری حکومتی باشگاه خبرنگاران جوان از نابودی بیش از شش‌هزار بطری نوشیدنی الکلی در هرمز، به ارزش ۱۶ میلیارد ریال خبر داده بود. این از نخستین بارهایی است که نام این قرارگاه امنیتی در خبرهای استان هرمزگان دیده می‌شود.

حجت‌الله سالاری در اردیبهشت ماه امسال نیز از آغاز رزمایش «عفاف و حجاب» با محوریت «امر به معروف و نهی از منکر» در جزیره هرمز با همکاری «امام جمعه هرمز، سپاه سیدالشهدا، پاسگاه انتظامی و پایگاه های مقاومت بسیج» خبر داده و هدف این رزمایش را «مقابله با بدحجابی» خوانده بود.