در هفته‌ی منتهی به پنجشنبه سوم بهمن، اعتصاب و اعتراض در صنعت نفت ادامه یافت. ادامه اعتصاب کارگران شرکت «لیدوم آذرستان رژون صعت» در جاسک، پتروشیمی جم در عسلویه، سایت ۵ مارون رامشیر، تجمع کارگران ارکان ثالث در تهران و جنوب، و تجمع کارکنان رسمی نفت در جنوب از مبارزات کارگران نفت بر سر مطالباتشان در این هفته بود.

در صنعت فولاد، اعتصاب در فولاد خزر ادامه یافت. اعتراض کارگران فولاد اهواز به مسدود شدن کارت چهار تن از همکارانشان به اعتصاب ادامه‌دار تبدیل شد. کارگران در در کک‌سازی طبس تجمع کردند. در فولاد قزوین کارگران در پی مسمومیت چند تن از همکارانشان برای چندمین بار غذا را تحریم کردند.

کارکنان انتشارات علمی و فرهنگی مقابل سازمان تامین اجتماعی تجمع کردند. تجمع سراسری پرستاران، تجمع کارگران شهرداری ایلام، اعتراض کارگران شهرداری رودبار، و تجمع اعتراضی کارکنان بهره‌برداری مترو تهران از دیگر حرکات اعتراضی این هفته بود.

تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی، فولاد، مخابرات، بازنشستگان کشوری، بازنشستگان صنعت نفت در اهواز و اعتراض بازنشستگان بهداشت و درمان به تعویق ۱۸ ماه مطالبات نیز سرفصل تجمع‌های خیابانی و اعتراض بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی در هفته‌ی منتهی به سوم اسفند بود.

سوم اسفند- تحصن کارگران اخراجی شرکت فولاد

خطر قطع همکاری مراکز درمانی با بیمه تامین اجتماعی

دوم اسفند ایلنا نوشت محمدرضا جباری دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور هشدار داد «وضعیت از حد تاب‌آوریِ مراکز و موسسات پزشکی گذشته است». این هشدار ادامه‌ی کشمکشی است که سال‌هاست مراکز درمان طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی از بدهی انباشت‌شده این سازمان می‌گویند و گزارشاتی از خودداری از پذیرفتن بیماران با دفترچه بیمه تامین اجتماعی منتشر شده است.

محمدرضا جباری گفت تامین اجتماعی «اهتمامی در پرداخت بدهی‌های خود به این مراکز ندارد… اگر به نتیجه نرسیم، احتمال قطع همکاری مراکز درمانی با تامین اجتماعی، یک احتمال بسیار جدی‌ست.»

به گفته‌ی جباری، شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی با توجه به عدم اجرای تعهدات تأمین اجتماعی و «فشار بیش از حد به مؤسسات و مراکز درمانی»، خواستار تشکیل فوری نشست با مسولان تامین اجتماعی شده است.

معنای این هشدار این است که کارگران شاغل و بازنشسته و سایر مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی از اندک امکانات درمانی کنونی نیز محروم می‌شوند. زیرا بیمارستان‌های وابسته با سازمان تامین اجتماعی نه تنها ظرفیت پذیرش تمامی بیمه‌شدگان این سازمان را ندارند بلکه امکانات پزشکی و درمانی آن‌ها نیز پاسخگوی بیماران نیست.

بازنشستگان مخابرات در تجمع دوشنبه

آتش‌سوزی پالایشگاه هیدروکربن بیرجند: ۷۷ کارگر بیکار شدند

دو ماه پس از آتش‌سوزی در پالایشگاه هیدروکرین سبک واقع در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند که به بیکاری موقت تمامی کارگران انجامیده بود، ۵۶ تن از کارگران به کار بازگشتند. اما ۷۷ کارگر بیکار شدند.

۵۰ تن از بیکارشدگان که واجد شرایط دریافت بیمه بیکاری بودند، مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند. و ۲۷ تن بدون هرگونه درآمد به حال خود رها شدند. آتش‌سوزی که در نیمه آبان در پالایشگاه روی داد، ۱۸ مخزن پالایشگاه را در برگرفت.

Ad placeholder

مبارزه‌های کارگری در چهارگوشه ایران

ادامه اعتصاب در اداره آب و فاضلاب بهبهان

اعتصاب کارکنان پیمانی اداره آب و فاضلاب بهبهان سه شنبه اول اسفند برای هفتمین روز متوالی ادامه یافت.

اعتصاب‌کنندگان سه ماه است حقوق نگرفته‌اند.

اعتصاب دوشنبه ۲۳ بهمن آغاز شده بود. حقوق ۲۰۰ تن کارکنان اداره آب و فاضلاب بهبهان سه ماه است پرداخت نشده است. مدیران اداره آب و فاضلاب بهبهان با این توجیه که طرف حساب کارکنان پیمانی، شرکت پیمانکار است و نه اداره آب و فاضلاب، از خود سلب مسئولیت کردند. گفته‌ می‌شود دادستان بهبهان به معترضان وعده داده است حقوق آن‌ها در چند هفته آینده پرداخت شود.

کارکنان پیمانی اداره آب و فاضلاب بهبهان همچنین به تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا، دخالت نماینده شهر در مجلس در امور اداره آب و عدم پرداخت مطالبات کارکنانی که رسمی شده‌اند، معترضند و خواستار شفافیت در هزینه‌های شرکت هستند.

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت بهره‌برداری مترو تهران

کارکنان شرکت بهره برداری مترو تهران دوشنبه ۳۰ بهمن با تجمع در محوطه ساختمان اداری شرکت در خیابان کالج، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. آن‌ها شعار می‌دادند: کارگر می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد.

تجمع با فراخوان قبلی برگزار شد. کارکنان مترو تهران در فراخوان تجمع مطالبات خود را در هفت بند مطرح و خواستار تحقق آن شده بودند. مدیریت مترو یک روز پیش از تجمع کارکنان مترو با نمایندگان آن‌ها نشستی برگزار کرد که کارکنان مترو آن را بیهوده خوانده و اعلام کردند تجمع روز دوشنبه را برگزار خواهند کرد.

در فراخوان تجمع آمده است: «ما علیرغم چند ماهه و آزمودن تمامی مسیرهای مذاکره و عدم دریافت پاسخ قانع کننده از جانب مدیران شرکت، به منظور شنیده شدن صدای بحق خود تصمیم به برگزاری گردهمایی گرفته‌ایم.»

خواست‌های کارکنان مترو عبارتند از: رفع تبعیض، حذف «مالیات مضاعف»، پرداخت وام بانکی، پرداخت کارانه و مزایای شغلی، ارتقای شغلی، توقف «انتصابات سفارشی» و توقف تهدید و تنبیه پرسنل.

Ad placeholder

تجمع سراسری پرستاران با خواست اجرای تعرفه گذاری و در اعتراض به اضافه‌کاری اجباری

۲۸ بهمن، پرستاران در ادامه تجمع‌های موردی در استان‌های مختلف، همزمان در چند استان از جمله خوزستان، بوشهر، قم، البرز، شیراز و یزد تجمع کردند و خواستار اجرای کامل قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، پرداخت مناسب حقوق ساعات اضافه‌کاری و لغو اضافه‌کاری اجباری شدند. حقوق پرستاران در ساعت‌های اضافه‌کاری اجباری برای هر ساعت ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان است. پرستاران که با قراردادهای گوناگون در وزارت بهداشت به کار گرفته شده‌اند به تبعیض در نظام سلامت نیز معترضند.

محمد شریفی‌مقدم، دبیرکل خانه پرستاری در ارتباط با خواست‌ها و مبارزات پرستاران به روزنامه هم‌میهن گفت:

تعرفه‌گذاری به دلیل بی‌عدالتی در پرداخت‌های وزارت بهداشت مطرح شد. تمام خدمات گروه‌های پزشکی تعرفه داشت به جز پرستاران. در سال ۸۶ قانونی مصوب شد که خدمات پرستاری نیز همچون گروه‌های دیگر پزشکی تعرفه‌گذاری شود. سیستم پزشک‌سالاری حاکم بر وزارت بهداشت با این تعرفه‌گذاری مخالف بود و این موضوع در دولت‌های مختلف به رؤسای جمهور کشیده شد اما مشکل همچنان باقی بود. نهایتاً در سال ۱۴۰۰ و روزهای آخر دولت روحانی، آیین‌نامه تعرفه‌گذاری در دولت تصویب شد و باید این آیین‌نامه اجرا شود.

یکی دیگر از موارد اعتراض پرستاران در سال‌های اخیر، افزایش شکاف میان حقوق پرستاران و پزشکان است.
شریفی‌مقدم در این مورد می‌گوید: «اگر در گذشته اختلاف پرداختی به پزشک و پرستار ۵۰ برابر بود در حال حاضر این اختلاف به بالای ۱۰۰ برابر رسیده است.»

به گفته‌ی او، در یک سال گذشته برخورد هیئت تخلفات اداری با پرستاران معترض افزایش یافته و پرستاران معترض احضار و توبیخ شده‌اند.

اعتصاب در فولاد اهواز با خواست بازگشت به کار کارگران اخراجی

توقف اعتصاب کارگران فولاد در نیمه‌ی دوم بهمن چند روز بیشتر دوام نداشت. مدیریت شرکت نه تنها به وعده‌های خود عمل نکرد بلکه به واسطه‌ی حراست، تعداد دیگری از کارگران را از حضور در شرکت محروم کرد. اخراج‌شدگان مقابل شرکت چادر زدند و کارگران فولاد با برپایی اعتصاب همبستگی خود با کارگران اخراج‌شده را به نمایش گذاشتند.

دوم اسفند- تحصن کارگران اخراجی فولاد مقابل شرکت

کارگران دوشنبه ۳۰ بهمن اعتصاب و تجمع کردند و علاوه بر خواست اجرای کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل، خواستار بازگشت بی‌قید و شرط همکاران خود به کار شدند.

اعتصاب سه‌شنبه اول و چهارشنبه دوم اسفند ادامه یافت. پاسخ مدیران ممنوع‌الورود کردن تعداد بیشتری از کارگران بود.

پنجشنبه سوم اسفند کارگران تمامی درهای شرکت را بستند و در مجمع عمومی خود به سردادن شعار و سخنرانی پرداختند.

یکی از کارگران در اجتماع پنجشنبه گفت:

ما در گروه ملی برای حقوق کارگران، برای خودمان مبارزه می‌کنیم. اتحادمان را حفظ کرده‌ایم تا با اراده‌ای آهنین مقابل طماعان و دزدان بایستیم. آنقدر اعتصاب کرده‌ایم که حساب آن از دستمان در رفته است. این دست‌های خالی و زحمتکش و این صدای رسا و معترض ماست. فریادی از حنجره‌ی دردکشیده‌ گروه ملی فولاد اهواز برای هر آنکه هنوز شک دارد به عظمت و شرافت این رزم.
ناکارآمدی و فساد این مدیران و مسئولان عامل بدبختی و بی‌نظمی است، آن‌ها ما را بیکار و بی‌پول می‌کنند. از تو که امروز کنار ما قرار نگرفتی می‌پرسم: آیا زندگیت را هنوز آنقدر بی‌ارزش نکرده‌اند که حاضر شوی برای خودت برخیزی؟
تحمل کردن چنین شرایطی در این شرکت و این استان، به معنی تحمیل ذلت است که دود و خاکستر آن با هدایت فرمانداری و ترفند بانک‌ها و فوت نهاد امنیتی، اول و آخر در چشم کارگر و مردم محروم می‌رود. پس برای حقت و سرنوشت خودت و خانواده‌ات و همکارانت بجنگ.
با قدرت جمعی و صدای واحد، اخراج کارگر فولاد و حق‌خوری و دست‌درازی به مطالبات کارگری را در هم می‌شکنیم.

این اعتراض‌ها دوشنبه هفتم اسفند هم ادامه یافت. در گزارش زمانه (راهپیمایی اعتراضی و ادامه اعتصاب کارگران گروه ملی صنعتی فولاد) بیشتر دراین‌باره بخوانید. ویدئوی زیر از همین اعتراض‌ها است.

https://www.instagram.com/reel/C30A2_PK1-j/?utm_source=ig_web_copy_link

اعتراض‌ها در فولاد خزر و فولاد قزوین

کارگران فولاد خزر نیز که تجمع دوشنبه ۲۳ بهمن خود مقابل استانداری گیلان در رشت را با وعده‌ی مسئولان استانداری گیلان مبنی بر رسیدگی به خواست کارگران پایان داده بودند، این هفته اعتصاب را از سر گرفتند. در اعتراض به بسته‌شدن کارخانه و بلاتکلیفی شغلی، و عدم پرداخت مطالبات تجمع کردند و خواستار پاسخگویی مسئولان استان شدند.

۲۸ بهمن-اعتصاب در فولاد خزر

فولاد خزر از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ دانشگاه امام صادق است. این شرکت چند هفته به دلیل قطع برق و بدهی کلان شرکت به وزارت نیرو و سیستم بانکیتعطیل شد و بیش از ۴۰۰ کارگر آن بلاتکلیف ماندند. کارگران اعتراض خود را به مقابل استانداری گیلان در رشت انتقال دادند.

کارگران شنبه ۲۸ بهمن اعتراض را از سرگرفتند. یکی از کارگران به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت:

کارگران فولاد خزر که نسبت به تاخیر در معوقات مزدی و همچنین تعیین تکلیف وضعیت کارخانه از یکسال پیش هرچند وقت یکبار در مقابل کارخانه و ساختمان نهادهای مختلف دولتی و قضایی تجمع می‌کنند، در ادامه گفتند: مهلت چند روزه مسئولان استانی نیز تمام شد اما به خواسته کارگران توجهی نشد.

کارگران فولاد قزوین نیز در ادامه‌ی اعتراضات خود به کیفیت بد غذا، ۳۰ بهمن باز غذای شرکت را تحریم کردند. این بار تحریم غذا پس از آن صورت گرفت که برخی کارگران در اثر خوردن غذا به دل‌درد و تهوع دچار شدند.

کارگران می‌گویند کیفیت مواد اولیه‌ی غذا پایین است و نظارتی بر آن وجود ندارد.

اعتراض در کک‌سازی طبس

کارگران کارخانه کُک ‌سازی طبس در پی عدم رسیدگی به خواست‌هایشان، این هفته اعتصاب و تجمع را از سر گرفتند. مدیریت شرکت در پی اعتصاب اوایل بهمن کارگران با خواست اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و افزایش حقوق به کارگران وعده داده بود تا پایان بهمن حقوق کارگران را افزایش دهد.

کارگران پس از آن که مدیریت به جای افزایش حقوق تنها مبلغ ناچیزی به حسابشان واریز کرد، کارگران در هفته‌ی چهارم بهمن دست به اعتصاب زدند.

۲۸ بهمن- اعتصاب کارگران کک سازی طبس

حدود ۳۶۰ کارگر باسابقه کُک ‌سازی طبس با دستمزدهای اندک به کار گرفته شده‌اند. کارگران می‌گویند شرکت سودده است اما کارگران در فقر معیشتی به سر می‌برند و دستمزدشان از کارگران شرکت‌های مشابه کمتر است.

کارگران در توضیح اعتراض خود گفته‌اند:

از وقتی که کارخانه کک‌سازی فعالیت خود را آغاز کرده، علیرغم سود بدست آمده، کارگران دچار مشکل هستند.
مدیریت کارخانه کک‌سازی سال جاری برخی مزایای مربوط به حق افزایش تولید، حق پاداش و بهره‌برداری و کمک‌های غیر نقدی و رفاهی و مناسبتی که در سال‌های گذشته به آن‌ها پرداخت می‌شد را کاهش و حتی در برخی موارد بطور کامل قطع کرده است. لذا ما می‌گوییم اگر کارخانه سود ده است کارگران هم باید از آن سهم ناچیزی داشته باشند.

Ad placeholder

صنعت نفت

در هفته‌ی منتهی به پنجشنبه سوم اسفند، اعتراض و تجمع کارگران ارکان ثالث در مناطق نفتی گسترش یافت. کارگران دو تجمع نیز در تهران برگزار کردند. در دو تجمع مقابل نهاد ریاست جمهوری و شورای نگهبان برخی کارگران کودکان و همسران خود را به همراه داشتند.

اعتراض کارکنان رسمی به تعیین سقف حقوق، نحوه‌ی کسر مالیات، عدم اجرای کامل تعهدات وزارت نفت در قبال کارکنان ادامه یافت. در ماه‌های اخیر خواست عدم دست‌اندازی دولت بر صندوق بازنشستگی صنعت نفت نیز به یکی از مطالبات کارکنان و کارگران نفت تبدیل شده است.

یکشنبه ۲۹ و دوشنبه ۳۰ بهمن، کارگران زمین‌شناسی نفت مرکزی سرخس، کارگران شرکت نفت فلات قاره در مناطق خارک و سیری، و کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با برپایی اعتراض و یا اعتصاب خواستار تحقق مطالبات خود شدند.

تجمع کارکنان ارکان ثالث در تهران، اهواز و مناطق نفتی

کارگران ارکان ثالث نفت با فراخوان قبلی شنبه ۲۸ بهمن در تهران مقابل شورای نگهبان و نهاد ریاست‌جمهوری تجمع کردند. همزمان در دکل‌های حفاری مناطق عملیاتی جنوب و همچنین مقابل ساختمان شرکت ملی حفاری در اهواز تجمع برگزار شد.

۲۸ بهمن-تجمع کارگران ارکان ثالث در تهران

خواست‌های کارگران ارکان ثالث صنعت نفت از این قرارند:

  1. حذف پیمانکاران تامین نیروی انسانی
  2. اجرای فاز دوم و اصلاحیه طرح طبقه‌بندی مشاغل با در نظر گرفتن عدالت در پرداخت بین همه کارکنان رسمی، ارکان ثالث و قراردادی
  3. تبدیل وضعیت شغلی
  4. رفع تبعیض، و برخورداری کارگران ارکان ثالث و قراردادی از امکانات کارکنان رسمی
  5. بهبود شرایط و ایمنی محیط کار

یکی از کارگران ارکان ثالث که در تجمع ۲۸ بهمن در تهران شرکت داشت به خبرگزاری ایلنا گفت:

احساس‌مان این است که شهروند درجه دو یا درجه سه هستیم؛ یک نوع آپارتاید سنگین در صنعت نفت حاکم است… معادلات را جوری چیده‌اند که کارگران متخصص، باسواد و ماهرِ پیمانکاری، راهی برای برون‌رفت از این شرایط نداشته باشند.

مطالبه‌گری کارگران تبعات امنیتی برایشان دربر داشته است. تهدید، احضار، دستگیری و قرار گرفتن در بلاک‌لیست پیمانکاران.

۲۸ بهمن-کارگران ارکان ثالث شرکت حفاری جنوب

ادامه اعتصاب و تجمع کارگران پیمانی مخازن نفتی کوه‌مبارک جاسک

اعتصاب صدها کارگر پیمانی شاغل در مخازن نفتی کوه‌مبارک بندر جاسک که از هفته‌ی اخر بهمن با خواست پرداخت سه ماه حقوق عقب‌مانده و پرداخت حق بیمه آغاز شد هنوز ادامه دارد. پیمانکاران حاضر به پرداخت حق بیمه و حقوق معوقه حدود ۵۰۰ کارگر پیمانی نشده‌اند و مسئولان محلی نیز پاسخگو نیستند.

سه‌شنبه ۲۴ بهمن، کارگران پیمانی که به واسطه شرکت‌های پیمانکاری از جمله رژین صنعت، لیدوما، آذرستان و صدرا در مخازن نفت‌خام کوه‌مبارک جاسک در استان هرمزگان کار می‌کنند دست از کار کشیدند و اعلام کردند تا پرداخت مطالباتشان به سر کار باز نخواهند گشت.

دوم اسفند خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) تاخیر در پرداخت حقوق کارگران را نتیجه‌ی «مشکلات منابع مالی» اعلام کرد.

پنج‌شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ کارگران پیمانی پتروشیمی نگین مکران چابهار اعتصاب کردند. کارگران تحت پوشش شرکت پیمانکاری سازه، و شرکت آوای جهان‌بین هستند و سه ماه است حقوق نگرفته‌اند.

سوم اسفند- اعتصاب در پتروشیمی نگین مکران

حال‌وش که خبرهای حقوق بشری سیستان و بلوچستان را رصد می‌کند به نقل از کارگران نوشت:

«پتروشیمی نگین مکران چابهار شرکت سازه پیمانکاری و شرکت آوای جهان بین سه ماه هست که به ما حقوق نداده‌اند، فقط قول‌های الکی میدهند، امروز هم اعتصاب کردیم اصلا کسی جوابگو نیست. رئیس پروژه با رئیس کارگاه داخل اتاق خودشان هستند، نمی‌آیند بیرون از بس قول‌های الکی داده‌اند، ما کارگرها در وضعیت معیشتی بدی قرار داریم. پول دکتر، پول مدرسه بچه‌ها، پول خورد و خوراک نداریم. هیچکس پاسخگو نیست»

پتروشیمی نگین مکران چابهار در منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار واقع شده و بیش از ۳۷۰۰ تن در آن شاغلند.

ادامه تجمع‌های بازنشستگان: بازنشستگان صنعت نفت هم به خیابان آمدند

بازنشستگان تامین اجتماعی یکشنبه ۲۹ بهمن در اهواز، کرمانشاه و شوش تجمع کردند.

یکشنبه ۲۹ بهمن بازنشستگان صنعت فولاد نیز در اهواز مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد تجمع کردند و خواستار اجرای طرح تکمیلی قانون همسان‌سازی، بهبود وضعیت بیمه درمانی، پرداخت معوقات و افزایش مستمری ماهانه شدند.

بازنشستگان مخابرات دوشنبه ۳۰ بهمن در مراکز استان‌ها از جمله تهران، خرم‌آباد، تبریز، سنندج، کرمانشاه و اهواز به خیابان آمدند و با تجمع و راهپیمایی خواستار پرداخت مطالبات خود شدند.

تجمع بازنشستگان مخابرات بروجرد

بازنشستگان مخابرات که در هفته‌های گذشته با شعارهای اشاره‌آمیز ستاد اجرایی امام و سهامداران امنیتی-نظامی شرکت مخابرات را به دزدی بالاکشیدن حق بازنشستگان متهم می‌کردند هفته‌ی گذشته با صراحت علیه این نهادها شعار می‌دادند. شعار «ستاد اجرایی حق ماها رو خورده!» دوشنبه ۳۰ بهمن در تعدادی از تجمع‌های بازنشستگان مخابرات سرداده شد.

سه‌شنبه اول اسفند روز تجمع بازنشستگان کشوری بود. آن‌ها در چند شهر از جمله در اهواز تجمع کردند.

بازنشستگان بهداشت و درمان در این هفته از تعویق مطالبات ۱۸ ماهه خود خبر دادند. ایلنا در این باره نوشت حدود ۲۰۰ هزار بازنشسته بهداشت و درمان معوقات مزدی ۱۸ ماهه دارند که برای هر ماه از ۹۰۰ هزار تا یکی و نیم میلیون تومان متغیر است.

چهارشنبه دوم اسفند گروهی از بازنشستگان صنعت نفت خوزستان با در دست داشتن بنری حاوی مطالباتشان در اهواز تجمع کردند.

برخی شعارهای بازنشستگان از این قرار بودند:

بس که دروغ شنیدیم ما دیگه رای نمی‌دیم
اتحاد، اتحاد، علیه ظلم و فساد
تجمع، اعتراض، حق مسلم ماست
آموزش رایگان حق مسلم ماست
عامل زجر ملت، بخشش پول ملت
مجلس انقلابی، گندزده حسابی
حاصل کار دولت، غارت جیب ملت
معلم زندانی آزاد باید گردد
کارگر زندانی آزاد باید گردد
فقر وفساد همینجاست آقازاده کاناداست
مشکل ما این زمان، معیشت است و درمان
معیشت، منزلت، سلامت، درمان رایگان، حق مسلم ماست

Ad placeholder

دیگر مبارزه‌های کارگری

کارگران راه آهن ناحیه لرستان پنجشنبه سوم اسفند دست از کار کشیدند و در اعتراض به عدم پرداخت کامل مطالبات مقابل اداره کل راه‌آهن استان تجمع کردند.

کارگران شهرداری ایلام تجمع و در رودبار به تعویق مطالبات اعتراض کردند.

کارگران شهرداری ایلام یکشنبه ۲۹ بهمن در اعتراض به عدم دریافت چهار ماه حقوق برای چندمین بار مقابل استانداری ایلام تجمع کردند.

کارگران پیمانکاری شهرداری رودبار نیز که هنوز مطالبات سال ۱۴۰۰ را دریافت نکرده‌اند خواستار پرداخت مطالبات معوقه و پرداخت به‌موقع عیدی و پاداش آخر سال در اسفند شدند.

کارکنان انتشارات علمی و فرهنگی دوشنبه ۳۰ بهمن مقابل سازمان تامین اجتماعی در تهران تجمع کردند و به پرداخت نشدن حقوق و عدم امنیت شغلی اعتراض کردند. به نوشته‌ی ایلنا، معترضان می‌گویند مدیر این انتشاراتی آن را به تعطیلی کشانده و خواستار برکناری او شده‌اند.