به گزارش مسکو تایمز و به نقل از رسانه‌های دولتی روسیه شامگاه جمعه سوم فروردین / ۲۲ مارس گروهی از مردان مسلح جمعه شب در یک سالن کنسرت در حومه مسکو به روی افراد حاضر در محل آتش گشوده‌اند. بر اساس گزارش‌ها در نتیجه این حمله مسلحانه ده‌ها تن کشته و زخمی شده‌اند. محل این رویداد سالن کنسرت «کروکوس» Crocus City Hall در غرب مسکو، پایتخت روسیه گزارش شده است.

رسانه‌های غربی مانند گاردین و سی‌ان‌ان، تعداد کشته‌ها را دست‌کم ۴۰ نفر و زحمی‌ها را حدود یکصد نفر تخمین زده‌اند.

خبرگزاری ریانووستی به نقل از یکی از خبرنگاران حاضر در محل گفته است:

افراد نقاب‌دار به غرفه‌های تالار شهر کروکوس نفوذ کردند، حداقل سه نفر از آنها با سلاح های خودکار تیراندازی کردند.

براساس آنچه از ویدیوهای منتشر شده می‌توان دریافت حداقل ۵ عامل مسلح نقاب‌پوش در جریان این حمله به سوی حاضران آتش گشوده‌اند. برخی گزارش‌های اولیه از کشته شدن ۵۰ تا ۱۰۰ نفر در این رویداد خبر می‌دهند.

ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده در فضای مجازی حداقل دو مرد نقابدار را نشان می‌دهد که وارد تالار شهر کروکوس می‌شوند و یکی از آنها با اسلحه خود مداوم به هر سو شلیک می‌کند. ویدئوهای دیگر نشان می‌دهد که مردم در حال تخلیه سالن کنسرت و دویدن از راه پله‌ها هستند. تصاویر منتشر شده توسط خبرگزاری دولتی TASS آتش‌سوزی گسترده در تالار شهر کروکوس را نشان می‌دهد.

https://www.instagram.com/reel/C409BJqR0aM/?igsh=MWhpNmwyMjF3dmZ5NA==

به گزارش خبرنگار حاضر در محل، پس از تیراندازی یک نارنجک یا بمب آتش زا پرتاب شده که باعث آتش سوزی سالن کنسرت شده است. در ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی دود و آتش به وضوح قابل مشاهده است.

به گزارش خبرنگار ریانووستی «افراد حاضر در سالن برای فرار از تیراندازی روی زمین برای زمانی در حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دراز کشیده بودند و پس از آن شروع به خزیدن کردند. بسیاری از آنها موفق به خارج شدن از محل تیراندازی شدند.»

در همین حال، سرگئی سابیانین، شهردار مسکو گفت که دستور کمک به افراد آسیب دیده از تیراندازی عصر جمعه را داده است. او گفت:

یک فاجعه وحشتناک امروز در مرکز خرید کروکوس رخ داد.

تالار کروکوس گنجایش ۶۲۰۰ صندلی را دارد که براساس گزارش‌ها تمامی ظرفیت سالن برای جمعه شب فروخته شده بود.