منابع محلی از قطع چهار هزار اصله درخت و نهال در جنگل‌های نور خبر دادند. آنها می‌گویند این درختان قطع شده‌اند تا برای یک مجتمع گردشگری پارکینگ احداث شود.

محمد محمدی، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی نور با تایید این موضوع، به خبرگزاری مهر گفت: «گزارش قطع درختان به مسؤولان منابع طبیعی شهرستان و استان اعلام شده است، آنان در پاسخ اعلام کردند که این مساله هماهنگ شده است.»

به گفته او شمار درختان قطع شده «به بیش از چهار هزار اصله» می‌رسد و علاوه بر قطع درختان، «اراضی ملی را هم تخریب می‌کنند».

او همچنین از «مطلع بودن» مدیرکل منابع طبیعی از قطع درختان خبر داد و افزود: پس از اینکه گزارش قطع درختان به او داده شد «در پاسخ گفته بود که به دلیل آنکه در زیر سیم فشار قوی است، موردی ندارد».

در حالیکه مدیر منابع طبیعی قطع درختان را به قرار داشتن آنها در زیر سیم فشار قوی ربط داده است، منابع محلی و فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی نور گفتند این درختان به خاطر ساخت یک پارکینگ قطع شده‌اند.

محمدی گفت: «هیچ قراردادی برای ایجاد پارکینگ در حاشیه این پروژه گردشگری وجود نداشت». او نام پروژه گردشگری را که به خاطر آن درختان را قطع کرده‌اند، فاش نکرد.

او ادعا کرد در حال حاضر موضوع به مسئولان قضایی اطلاع داده شده و «آنها جلوی تخلف را گرفته‌اند».

قطع درختان جنگلی در استان‌های گلستان و مازندران در سال‌های اخیر به یک رویه تکرارشونده تبدیل شده است. ساخت ویلا و پروژه‌های گردشگری دولتی از یک سو و «قاچاقچیان» چوب از سوی دیگر بخش گسترده‌ای از جنگل‌ها را تخریب کرده‌اند.