در روزهای گذشته گروهی از مردم زرين‌شهر اصفهان در رابطه با مصوبه دولت مبنی بر پيوستن بخشی از روستاهای لنجان و زرين‌شهر به فولادشهر دست به اعتراض و سر دادن شعار زده‌ و تعدادی از آنان بازداشت شده‌اند.

به گزارش کميته گزارشگران حقوق بشر اعتراض‌ها از ابتدای هفته گذشته و با انتشار خبر مربوط به مصوبه هيئت دولت که بنا به اين گزارش بدون هماهنگی با اعضای شورای شهر، شهردار، فرماندار و امام جمعه شهر صورت پذيرفته آغاز شده است.

طی چهار روز نخست اعتراضات شليک چند تير هوايی برای حفاظت از ساختمان فرمانداری و چند برخورد پراکنده ميان پليس و مردم رخ داده است.

اين گزارش می‌افزايد در روز پنج‌شنبه ۱۳ تيرماه جاری تجمع‌کنندگان برای دومين روز پياپی اقدام به بستن راه‌های ورودی و خروجی شهر٬ مسير ارتباطی زرين‌شهر و فولادشهر، راه ارتباطی مرکز استان و جنوب آن و همچنين مسير ورود و خروج خودروهای کارخانه ذوب‌آهن اصفهان نمودند.

مسيرهای ارتباطی با مداخله پليس و بازداشت چهار تن از جوانان معترض پس از چندين ساعت باز شد و سپس با حضور معاون سياسی – امنيتی استانداری اصفهان در بخش خبری ساعت ۱۲ شب و قول مساعد وی مبنی بر لغو مصوبه دولت، جمعيت تجمع‌کننده پراکنده و به خانه بازگشت.

در روز جمعه پس از آن‌که طوماری در نماز جمعه شهر تهيه شد٬ امام جمعه اعلام کرد که دستور سرکوب صادر شده و او از اين پس مسئوليتی به عهده نمی‌گيرد.

در اين روز گروه ديگری از مردم با سر دادن شعار نسبت به اجرای اين طرح اعتراض کردند و ساعتی بعد نيروهای پليس ضدشورش وارد شهر شده و اقدام به ضرب و شتم تجمع‌کنندگان نمودند.

نيروهای امنيتی دست‌کم ۲۰ جوان معترض را بازداشت و به بازداشتگاه پليس امنيت اصفهان منتقل کردند.

بنا به اين گزارش پنج نفر از دستگيرشدگان تاکنون آزاد شده‌اند اما بقيه همچنان در بازداشت به‌سر می‌برند و از وضعيت و اتهام بازداشت‌شدگان اطلاعی در دست نيست.