AbbasHakimzadeh

 

در هفته‌ای که گذشت، غلامعلی نادری، مدیر کل دفتر آموزش‌های آزاد غیر انتفاعی غیر دولتی، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره پروژه اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها گفت: «هرگونه تبدیل مؤسسه تک‌جنسیتی به مؤسسه مختلط غیر قانونی است.»

غلامعلی نادری با طرح مخالفت نسبت به تغییر ماهیت مؤسسات تک‌جنسیتی تاکید کرد که این مؤسسات با توجه به نیاز استان‌ها ایجاد شده‌اند و «با هر گونه بی قانونی برای تبدیل مؤسسات ویژه خواهران و برادران به مؤسسات مختلط برخورد خواهد شد و حتی ممکن است که این برخوردها منجر به تعطیلی مؤسسات خاطی شود».

طرح اسلامی کردن دانشگاه‌های کشور، تفکیک جنسیتی کلاس‌های درس، تفکیک رشته‌های تحصیلی برای دانشجویان پسر و دختر در کنار تاسیس دانشگاه‌های تک‌جنسیتی ازجمله افتخارات کامران دانشجو، وزیر علوم در دولت محمود احمدی‌نژاد عنوان شده است.

در خبری دیگر، بیش از پانصدتن از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی از او خواسته‌اند که دولت آینده در عمل به وعده‌های انتخاباتی، از هیچ کوششی دریغ نکند. این دانشجویان برخی از این وعده‌های انتخاباتی را تغییر فضای امنیتی، آزادی دانشجویان دربند، رفع محدودیت از چهره‌های برجسته سیاسی و دلجویی از خانواده‌های آسیب‌دیده زندانیان و فعالان دانشجویی عنوان کرده‌اند.

دانشجویان دانشگاه علم و صنعت همچنین در نامه خود آنچه بر دانشجویان گذشته است را «بی‌قانونی و انحصارطلبی» خوانده‌اند. این دانشجویان همچنین وعده داده‌اند که به طور جداگانه، گزارشی مستند از عملکرد مسئولان دانشگاه در سال‌های اخیر را برای او ارسال خواهند کرد.

وب‌سایت دانشجونیوز نیز در روزهای اخیر خبر از برخورد اهانت‌آمیز رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با همسر یکی از استادان سابق این دانشگاه داده است. این برخورد، به درگیری فیزیکی منتهی شده است.

 بر اساس گزارش یادشده، درگیری یادشده  در حالی رخ داد که رئیس دانشگاه به ورود این خانم به کوی استادان دانشگاه اعتراض کرد. همسر وی، از استادان سرشناس و منتقد سیاست‌های دولت محمود احمدی‌نژاد است که مدتی پیش از دانشگاه اخراج شد.

به مناسبت سالروز ۱۸ تیر، فرشاد محمدی، گفت‌وگویی انجام داده بود با عباس حکیم زاده، دبیر سابق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت. ادامه این گفت‌وگو را در فایل صوتی زیر می‌شنوید.

[podcast]http://www.zamahang.com/podcast/2010/20130713_Hamkelasi_FarshadMohammadi.mp3[/podcast]