۴۱ زندانی سیاسی که در بند ۳۵۰ زندان اوین زندانی هستند در نامه‌ای خطاب به عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نسبت به وضعیت جسمی حسین رونقی ملکی، وبلاگ‌نويس زندانی، ابراز نگرانی کردند.

حسین رونقی ملکی در اعتراض به عدم انتقال وی به خارج از زندان برای درمان بيماری‌اش و همچنين در اعتراض به وضعيت ديگر زندانيان سياسی، از روز جمعه ۱۸ مردادماه دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش تارنمای کلمه، زندانيان سياسی ضمن بيان اين‌که حسین رونقی ملکی، پس از دستگیری در سال ۸۸، تاکنون دچار نارسایی شدید کلیه، التهاب پروستات و مثانه، خونریزی دستگاه گوارشی و آنژین قلبی شده، نوشته‌اند در مورد وضعیت وخیم جسمانی اين زندانی سياسی “که هر لحظه به وضعیت خطر نزدیک می‌شود”، اعلام خطر می‌کنند.

آن‌ها از دادستان تهران خواسته‌اند تا “قبل از آن‌که وضعیت جسمانی حسین رونقی ملکی به شرایطی برسد که دیگر قابل جبران نباشد”، نسبت به انتقال سریع وی به بیمارستان اقدامات لازم را به عمل آورد.

حسین رونقی ملکی از بازداشت‌شدگان پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ توسط اطلاعات سپاه است که به ۱۵ سال حبس محکوم شده است.

زلیخا موسوی٬ مادر حسین رونقی ملکی نيز با تداوم بی‌توجهی‌ها به وضعیت جسمانی فرزندش در زندان از روز ۲۹ مرداد اعتصاب غذای نامحدود خود را آغاز کرده است.