برگرفته از تریبون زمانه *  

کردهای مقیم هلند روز دوشنبه در اعتراض به اوضاع منطقه کردنشین “عین العرب” سوریه مقابل مقر پارلمان این کشور تظاهرات کردند.

koobani

این تظاهرات در حالی برگزار شد که عناصر تروریستی داعش در حومه شهر کوبانی در مرز ترکیه و سوریه مستقر و درصدد حمله به این و تسلط آن هستند. از سوی دیگر، کردهای ترکیه نیز روز دوشنبه در اعتراض به تحولات عین العرب که به زبان کردی “کوبانی” نامیده می شود، تظاهرات کردند.

صدها نفر از کردهای ترکیه امروز قصد داشتند از طریق مناطق مرزهای این کشور وارد منطقه کردنشین “کوبانی” سوریه شوند اما نیروهای امنیتی تُرک مانع نفوذ آنها شدند. کردهای مقیم فرانسه نیز روز دوشنبه در نزدیکی فرودگاهی در پاریس تحرکات تروریستی در کوبانی و حرکت آنها به سمت سوریه را محکوم کردند.

در حالی که خبرها از تسلط داعش بر بخش‌هایی از کوبانی خبر می‌دهند، نخست وزیر ترکیه در واکنشی دیرهنگام اعلام کرد که این کشور از هر اقدامی برای کمک به کوبانی دریغ نخواهد کرد.

درگیری میان کردهای سوریه و عناصر تکفیری داعش در منطقه مرزی عین العرب (کوبانی)، واقع در مرزهای ترکیه و سوریه چند روزی است که تشدید شده است و در این درگیری تاکنون ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

برخی کارشناسان سوری بر این باورند که این درگیری‎ها با حمایت دستگاه اطلاعاتی و امنیتی ترکیه صورت می گیرد تا با حمایت تروریست‎های سوری و ایجاد درگیری در این منطقه، حمله نظامی احتمالی خود به این منطقه را مشروعیت ببخشد.

لینک مطلب در تریبون زمانه