برگرفته از تریبون زمانه *  

مطالب این بخش برگرفته از «تریبون زمانه» هستند. تریبون زمانه، آنچنان که در پیشانی آن آمده است، تریبونی است در اختیار شهروندان. همگان می‌توانند با رعایت اصول دموکراتیک درج شده در آیین‌نامه تریبون آثار خود را در آن انتشار دهند. زمانه مسئولیتی در قبال محتوای این مطلب ندارد.

حزب کارگران ترکیه: ما باید مردم خود را نه تنها از اشغال و ظلم صهیونیست‌ها، بلکه از شر هم‌دستان اسلام‌گرای سیاسی آنها نجات دهیم

۷۵ سال اشغال و ستمِ صهیونیست‌ها با رد تمام تلاش‌های صلح و میانجی‌گری از سوی اسرائیل که برتری نظامی دارد ادامه یافته و مردم غزه محکوم به زندگی در زندانی روباز به ابعاد ۱۰×۴۰ کیلومتر شدند.

حمله حماس به خاک اسرائیل و دستگیری سربازان و غیرنظامیان اسرائیلی با حمله گسترده ضدنظامی از تل آویو مواجه شده است.

ما در کنار مردم فلسطین و حق دفاع از خود ایستاده‌ایم. می‌دانیم طرفی که جنگ را به صلح ترجیح می‌دهد، صهیونیست‌ها هستند. از سوی دیگر، ما تحت هیچ شرایطی هدف قرار دادن غیرنظامیان، شکنجه آنها یا «اسیر کردن» کودکان حتی در شرایط جنگی غیرقابل قبول می‌دانیم.

تحولاتی که مردم را در همه مناطق جغرافیایی، از -فلسطین تا #یمن، از #قفقاز تا #روژاوا، از خانه‌ها و زندگی‌های خود آواره کرده است، نتیجه سیاست‌های خونی و خشونت‌محور مراکز امپریالیستی و دولت‌های میلیتاریست منطقه‌ای است. ما نه به اینکه در یک حادثه چه کسی بیشتر درست است یا نادرست، بلکه به سیستم بین‌المللی که کل این فرآیند را ایجاد کرده است نگاه می‌کنیم و با آگاهی از این که مبارزه با سرمایه‌داری امپریالیستی که جنگ و میلیتاریسم را تولید می‌کند، موضع گیری می‌کنیم.

ارزش‌های انسانی در برابر بربریت

علیرغم اظهارات به اصطلاح فلسطین‌دوستانه دولت AKP ( دولت اردوغان)، ما می‌دانیم که این دولت برجسته‌ترین شریک تجاری اسرائیل است. رژیم در حال همکاری سیاسی-اقتصادی و حتی نظامی با اسرائیل در بسیاری از موضوعات از قفقاز تا مدیترانه شرقی است. ما از صهیونیست‌ها، اسلام گرایان سیاسی یا مراکز امپریالیستی «لیبرال» که از همه اینها محافظت می‌کنند، انتظار نداریم که قدمی به نام انسانیت و صلح بردارند.

برای صلح، ما باید مردم خود را نه تنها از اشغال و ظلم صهیونیست‌ها، بلکه از شر هم‌دستان اسلام‌گرای سیاسی آنها که شرکای تجاری آنها در منطقه ما هستند، نجات دهیم.

زنده باد مبارزات مردم فلسطین برای آزادی و برابری / حزب کارگران ترکیه

لینک این مطلب در تریبون زمانه

Ad placeholder

جمعی از جوانان فلسطینی خطاب به جهان: به همبستگی با مبارزات فلسطین و آرمان‌های انقلابی آن بپیوندید

در جان پایدار مقاومت، تعهد ما همچنان پابرجاست.

برای فلسطین، برای شهدای جانفشان، برای روح تسلیم‌ناپذیر غزه، برای پنج هزار اسیر فلسطینی، برای زندانیان سیاسی جهانی، برای تزلزل ناپذیران در راه مقاومت و عدالت، برای ستم‌دیدگان و ایستادگی بی‌پایان آن‌ها و برای رهایی بشریت از چنگال امپریالیسم.

در میانه‌ی تشدید تنش‌های روزانه در فلسطین و گسترش روزافزون امپریالیسم در سراسر جهان و در پرتو موج جوشان مقاومت و اقدامات قهرمانانه و اعاده حیثیت مردم فلسطین از طریق آتش و عزم راسخ، آنچه که زمانی غیرممکن تلقی می‌شد، قابل دستیابی شده است. امید دوباره شعله‌ور شده است و مجدداً تأکید می کند که مقاومت تنها راه حل برای بازپس گیری همه‌ی سرزمین ما و رهایی بشریت است.

همچنان که حملات بی‌رحمانه و وحشیانه به مردم محاصره‌شده ما در غزه شدت می‌یابد، زنان و کودکان قربانی قتل‌های وحشیانه می‌شوند، خانه‌ها به ویرانه بدل می‌شوند، صدها هزار نفر آواره می‌شوند و و محاصره کامل قطع لوازم ضروری حیاتی مانند برق، آب و غذا، همراه با محرومیت از لوازم حیاتی پزشکی را به همراه می‌اورد. اعلام وفاداری به اشغال صهیونیستی توسط کشورهای غربی به رهبری ایالات متحده و چراغ سبز آنها برای تکمیل پروژه پاکسازی اتنیکی، چیز دیگری به جز نسل‌کشی مردمان فلسطین و اعدام تدریجی و مداوم بازماندگان نیست.

خطاب به ملت‌های شریف عرب که به پیروزی حتمی و حقانیت مبارزه ما معتقدند و پیوسته از ما حمایت نموده‌اند، بیایید متحدانه در برابر همدستان اشغالگر، علیه تلاش‌های عادی‌سازی و در برابر ریختن خون شهدا بایستیم. بیایید انرژی جمعی ما، هویت عربی ما، و اعتقاد تزلزل ناپذیر خود به پیروزی را به کار بگیریم، زیرا اشغال، هم‌پیمانان آن و حامیانش به عنوان دشمنان مشترک ما در هر وجب از سرزمین ما ایستاده‌اند. از این رو، از شما می‌خواهیم که علیه دولت‌ها و رژیم‌هایی که عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را پذیرفته‌اند، متحد شوید، آنان را برای توقف این روابط و حمایت از راه مقاومت تحت فشار قرار دهید.

خطاب به مردم جهان، ما هزینه سنگین ایستادگی در همبستگی با فلسطین را درک می‌کنیم، زیرا چرخ‌‌دنده‌های بی‌رحم امپریالیسم و استعمار جهانی در پی هیولاسازی چنین همبستگی‌ای هستند. با این وجود، عدالت ناگزیر باید پیروز شود و ستم در نهایت با سنگینی مجاهدت‌ها و فداکاری‌ها برخواهد افتاد. بنابراین از شما می‌خواهیم که بر دولت‌های خود فشار بیاورید تا حمایت خود از رژیم صهیونیستی را متوقف کنند، جنایات آن را آشکار کنند و با تلاش‌ها برای جرم‌انگاری عمل مقاومت مقابله کنند. ما از شما می‌خواهیم در رویدادهای پرجمعیتی که در مکان‌های مختلف در حال برگزاری است، شرکت کنید.

خطاب به جان‌های آزاده‌ی جهان، ما نیروی خود را از اتحاد مردمان ستمدیده می گیریم و عزم خود را از ایمان تسلیم‌ناپذیر خود به حق بازپس گیری سرزمین غصب‌شده و بازیابی آزادی خود می گیریم.

ما شما را فرا می‌خوانیم تا در همبستگی با مبارزات فلسطین و آرمان‌های انقلابی آن، در محکومیت بی‌کنشی، سکوت جهان و رد حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به تظاهراتی که برای جمعه آتی، ۲۰ اکتبر برنامه‌ریزی شده است، بپیوندید. این اعتراضات در سراسر فلسطین، سراسر جهان عرب و در شهرهای سراسر جهان طنین انداز خواهد شد.

جوانان فلسطین اشغالی، ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳

لینک این مطلب در تریبون زمانه

Ad placeholder