برگرفته از تریبون زمانه *  

مطالب این بخش برگرفته از «تریبون زمانه» هستند. تریبون زمانه، آنچنان که در پیشانی آن آمده است، تریبونی است در اختیار شهروندان. همگان می‌توانند با رعایت اصول دموکراتیک درج شده در آیین‌نامه تریبون آثار خود را در آن انتشار دهند. زمانه مسئولیتی در قبال محتوای این مطلب ندارد.

در روز یکشنبه، ۳۰ مهر، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مستندی به نام «خبرچین» منتشر کرد که در آن ادعای همکاری بین سازمان «اتحاد برای ایران» و الهه محمدی و نیلوفر حامدی، روزنامه‌نگار، و همچنین غنچه قوامی، سردبیر سایت «دیده‌بان آزار» بود.

سازمان «اتحاد برای ایران» قویا این اتهامات را رد می‌کند. این سازمان هرگز هیچ‌گونه رابطه حرفه‌ای یا شخصی با الهه محمدی، نیلوفر حامدی، و غنچه قوامی نداشته است. آن‌ها هرگز برای «اتحاد برای ایران» کار نکرده‌اند و هیچ پولی از این سازمان دریافت نکرده‌اند.

«دیده‌بان آزار» هیچ ارتباطی با پروژه‌های اتحاد برای ایران ندارد، با این‌که شباهتی به نرم‌افزار «گرشاد» دارد که هدفش استفاده از گزارش‌های داوطلبانه شهروندان برای جلوگیری از برخورد دیگر شهروندان با گشت ارشاد است.

الهه محمدی، نیلوفر حامدی، و غنچه قوامی هرگز در هیچ یک از برنامه‌های آموزشی «اتحاد برای ایران» شرکت نداشته‌اند. اصولا این سازمان هیچ برنامه آموزشی حضوری‌ای برای شهروندان ساکن ایران در هیچ کشوری برگزار نکرده و نمی‌کند.

این ادعاها بخشی از سنت همیشگی جمهوری اسلامی در ساخت روایت‌های دروغی این‌چنینی است که در راستای پرونده‌سازی‌های بی‌بنیان قوه قضائیه علیه مدافعان حقوق بشر، کنشگران و روزنامه‌نگاران صورت می‌پذیرد. در حالی‌که در واقع نیلوفر حامدی و الهه محمدی تنها به خاطر پوشش خبری قتل مهسا امینی توسط گشت ارشاد و مراسم تشیع‌جنازه او مجازات می‌شوند.

نیلوفر حامدی و الهه محمدی بر اساس اتهامات بی‌بنیان در زندان هستند. قوه قضاییه باید این اتهامات بی‌اساس علیه نیلوفر حامدی، الهه محمدی، و دیگر زندانیان سیاسی را لغو کند.

Ad placeholder

لینک این مطلب در از تریبون زمانه

منبع: اینستاگرام اتحاد برای ایران

https://www.instagram.com/p/Cy0yBK9Mxec/?igshid=MTc4MmM1YmI2Ng%3D%3D